Jurassic park horgásztó

Horgászat időpontja: 2013. október 6.
Információm szerint a horgásztó bezárt, ha másképp tudod kérlek jelezd.

Egy hirtelen ötlettől vezérelve ellátogattam a Jurassi parkba harmadmagammal. Az ötlet az ablog.hu weboldal fórumán született és pár nappal később testet is öltött.

Érkezés

Sajnos az egyik kolléga megbetegedett (Dekor), így Ő nem tudott eljönni velünk, hát sokat nem veszített, így végül mi hárman kerekedtünk útnak, Vidra40, Szilvi (feleség) és én. A tavon 14-15 horgászállás található, így a viszonylag kevés állások miatt a helyet előre le kell foglalni, ez két botra 1.800 Ft volt. Az érkezésünk kicsit érdekesre sikerült, mert semmiféle infót nem kaptunk a hely elfoglalásának szokott módjáról. Jó horgászként megközelítettük a halőrháznak vélt viskót, majd az engedélyeinkkel odaballagtunk, ott azonban horgászok fogadtak minket, akik gyakorlatilag bérelték a faházat és már 2 napja kint horgásztak. Ekkor tudtuk meg, hogy ezen a tavon nincs halőrház. Az ember, akivel telefonon beszéltünk és akinél lefoglaltuk a 11-es állást, állítólag egyszer majd jön és beszedi a pénzt. Némi téblábolás után elindultunk a horgászhely felé, reméltük persze, hogy jó irányba.

A tó

Első látásra egy építési telek kellős közepébe csöppentünk. Balra a tó, jobbra kavicsbánya hegyek, mozgásérzékelős szirénával. Azt nagyon szerettük, jó volt néha, ahogy megtöri a csendet. :) Nos, a tó számomra roppant gondozatlannak hatott, útra hajló bokrok és fák segítették elő az autó fényezésének karcolódását, a fű is már igen nagy volt, így egy kicsit féltünk, hogy az autó fennakad. Gondolom majd a tél elintézi a füvet, az évszakok meg úgy általában karbantartják a tavat. A tó amúgy 30 hektáros. 2-8 méter mély, honlapja szerint novemberben tettek bele 200 darab 5-18 kg közötti halállományt, de hogy melyik év novembere, az nem derült ki számomra. Lehet, hogy 8-25 éve novemberben. Állítólag a szlovák származású beruházó kiszemelte magának ezt a tavat, mert Magyarországon szép vizek vannak. Gondolom akkor döbbent meg legelőször, amikor információim alapján 1 Ft-ért meg is tudta vásárolni a tavat. Nem értem, hogy akkor például miért nem maradt pénz utat építeni a tó körül. Lassan becsorogtunk a helyre majd kipakolásztunk és nekiláttunk a horgászatnak.

A horgászat

A nap sarkalatos pontja volt sajnos, mert nagy reményekkel kezdtünk bele a pecába, kicsit túlaromázott etetőanyagokkal és számtalan csalival. Szilvi közben úszózgatott a part előtt és kapkodta ki a szép kis vörösszárnyú keszegeket. Nálunk semmi sem volt. Vidra is és én is két bottal nyomattuk. Néha-néha volt egy kapás, sőt bojlival még egy-két kisebb dévért is sikerült akasztani. Délután sikerült végre fognom egy közel 2 kg-os hibrid-kárászt is, aminek ponty szája volt, de még túl nagy élvezet sem volt a kifogása, mert nem rángatott, nem menekült, csak ment lassan jobbra-balra, végül bele a merítőbe. Az picker botomat átszereltem method kosaras szerelékre, hogy megnézzük, mennyi keszeget lehetne fogni 1 óra alatt, ha kellene. Most próbáltam először ezt a method kosarat és igencsak megtetszett. 5-6 keszeget sikerült fogni 2 leakadt sajnos, vagy elbénáztam a bevágást, de a kettő közül az egyik egy nagyobb példány lett volna. Időközben megérkezett a "halőr" is, aki magabiztosan és kérdezés nélkül elkezdte az asztalkán lévő összes csalit nézegetni és szagolni. Nem tudom mi történt volna, ha nem tudjuk pontosan odaadni a napijegyek árát, mert felkészületlenül érkezett és előrebocsátotta, hogy visszaadni persze nem tud. Biztosan jóval több halat is lehetne fogni, ha erre van berendezkedve az ember, de ez esetben nem értem, hogy miért értékesítenek napijegyet is?! Egy szó, mint száz rengeteg fehér hal van a vízben. Nyilvánvaló, hogy ez a tó nem az egynapi horgászatra van berendezkedve, hanem a többnapos túrákra, komoly etetéssel, bár aki több napja volt a tavon, az is állítása szerint csak egy keszeget fogott...

Összességében

A vízterület szép nagy, viszonylag a környezet is megfelelő. Egy kis invesztálással kifejezetten jó víz lehetne, bár ez csak az én véleményem. A kiérkező "halőr" szerint is ez a tó a többnapos horgászatoknak kedvez. 18 óra felé elindultunk hazafelé.

Hozzászólás(ok) 39 hozzászólás
Hozzászóláshoz regisztráció / bejelentkezés szükséges.