Joker horgásztó 2012

Horgászat időpontja: 2012. április 13.

Az Édesapámmal úgy döntöttünk, hogy április 13-án, pénteken elkezdjük a 2012. év horgász szezonját. Választásunk a Joker tóra esett. Döntésünket elsősorban a hely közelsége befolyásolta és az, hogy a tavalyi évet itt fejeztük be.

A tó

A tavat személy szerint annyira nem kedvelem, mert nagyon kocka jellegű a hely és nyáron napsütésben odalehet égni a a parthoz, mivel szinte semmi árnyék nincsen, a telepített facsemeték még nagyon kicsik. Remélem pár év múlva már nagyobb árnyékot fognak adni. De az pozitívum, hogy a tó és környéke tiszta (leszámítva azt a szemetet, amit a "kedves" horgásztársak szórtak szét) és gondozott. A halőrházban mindig kedvesen fogadnak. Ja és a legfontosabb, hogy hal is akad a tóban. :) A bejárathoz reggel 6.45-re értünk oda. Miután kifizettük a napijegyet (2.000 Ft/fő) a tó halőrházzal ellentétes oldalára esett a választásunk ott is a szigeten túli részre. Tavaly már kinéztük ezt a helyet és szerencsénkre üres is volt. A horgászhelyeket autóval meg is lehet közelíteni. Szépen nyugisan lepakoltunk és így már fél 8 körül horgásztunk is.

Horgászat

Édesapámnak kb. 1.5 óra múlva jelentkezett az első kapása is ami rövid becsévélés után egy 1.5 kg-os pontyocska volt. Hurrá meg van az év első hala, egy kis simogatás és mérés után útjára is engedtük had nőjön tovább és hátha szól az öregebb rokonságnak, hogy jöhetnek, mert úgy is vissza lesznek engedve. Ezután Apám kb. óránként fogott még négy potykát, amik 2 kg-tól 5.5 kg-ig terjedtek. Én már kezdtem kicsit morcos lenni, mert nekem még egy árva kapásom sem volt. Pedig cserélgettem a csalikat rendesen. Próbáltam gilisztával, különböző ízesítésű kukoricával, mindenféle pellettel és ezek variálásával is, de semmi. Délután nekem még közbe jött egy jó kis gubanc is ami azt eredményezte, hogy a 10m-es 20-as sodrott dobóelőkémből kidobhattam vagy 8m-t.

Már kezdtem nagyon csalódott lenni. Kínomban elővettem a PVA hálómat, amit tavaly vettem kipróbálás céljából. Megtöltöttem lucernás pellettel és a csali mellé tűztem a horogra hátha segít. Végre meg is lett a szenvedéseim eredménye egy 2.34 kg-os ponty formájában. Nagyon szép kapása csinált, jó kis virgonc halacska volt. Nagyon örültem neki. Aztán megint sokáig semmi, még az édesapámnak sem volt még egy mozdítása sem. Aztán 4 órakor a kapásjelzőm hangos sípolásba kezdett gyorsan bevágtam neki. A bevágáskor azonnal le is húzott az orsóról vagy 10 m zsinórt. Éreztem, hogy nem egy 2 kg-os halacska lesz. Innentől kezdve kb. 20 percen keresztül küzdöttünk egymással, több-kevesebb sikerrel, amikor sikerült feltekernem 5 m-t akkor ő lehúzott 8 m-t. Ez így ment vagy 20 percen keresztül. Azért a fáradozásom meghozta az eredményt és sikerült végre közelbe húzni és meglátni az árnyékát, majd a hátát hát kicsit megijedtem, mert ekkorát még élőben soha nem láttam. Édesapám sikeresen megszákolta, de csak ketten tudtuk kiemelni. Rátettük a halpárnára szépen kivettük a horgot majd megmértük. A súlya 13.35 kg-volt. Mérés és fénykérezkedés után szépen visszaengedtük.

Összeségében

Utána még 1 órát voltunk, de már nem jött semmi. Szépen összepakoltunk és fél 6 körül elhagytuk a sikereink színterét. Csodálatos nap volt élményekkel és büszkeséggel telve haza indultunk. A szerelékem a következő volt: 3.3m-es bojlis bot, 40-es távdobó orsó, 30-as trabucco zsinór, 20-as fonott dobó előke, 20-as trabucco horog előke, 6-os szakáll nélküli horog és 30g-os távdobó etetőkosár. Az etető anyag: Maros mézes etetőanyag, belekeverve főtt kukorica, főtt búza, csonti. A csali: horgon haldorádó mézes-pálinkás pellet és a PVA hálóban lucernás pellet.

Hozzászólás(ok) 3 hozzászólás
Hozzászóláshoz regisztráció / bejelentkezés szükséges.