Joker horgásztó 2008

Horgászat időpontja: 2008. október 12.

A Hárosi öböl volt a cél, de a Joker horgásztó lett belőle. Viszonylag korán indultam, de az a sajnálatos látvány fogadott a Hárosi öbölnél, hogy 20-30 autó állt már a halőrháznál. Ez versenyt jelent. Sajnos a honlapjukon erről egy szó sem esett. 180 fokos fordulat után elindultam a Joker felé, ekkor már késésben voltam.

Érkezés

Miután szerencsésen túlmentem a táblán egy horgászboltnál álltam meg 10 km-re a tótól. Nem is volt ez akkora baj, mert legalább vettem egy kis csontit és etetőanyagot, majd elindultam visszafelé. Nagy kínok közepette rátaláltam a tóra. Nagy köd volt, így nehéz volt észrevenni a táblát. Ez volt az egyik probléma. A másik, hogy én a Joker táblát kerestem, de ez eltűnt. Helyette annyi van csak, hogy "Horgásztó Itt". A malőrt követően végre megérkeztem 6:40 körül. Miután kiderítettem, hogy a Joker tavon vagyok valóban, kiváltottam a napijegyet (1.500 Ft) és nekivágtam a hely kiválasztásának, ami nem volt könnyű feladat. Már az is gyanús volt, hogy kérdezte a nevemet a halőr és mikor felírta egy 22. számot írt elé. Kérdeztem is tőle: - Már 22-en vannak? Erre azt felelte: - Nem, 56-an. Mondtam: - Remek. A hatalmas köd a tó felett nehezítette a helyválasztást, de végül sikerült kiszemelnem a megfelelő helyet. Megálltam és kezdtem is a horgászatot.

A tó

A tavon lehet kapni csalit, italokat, rágcsálnivalót, etetőanyagot, néhány felszerelést. A tó közepén van egy sziget, ahova ingyen bevisznek, ha kéri az ember. Lehet vinni saját csónakot is és azzal is be lehet menni. Pergetni csak úgy szabad, hogy a módszerrel kifogott halat, ki kell fizetni. Nem lehet visszaengedni. A csuka ára jelenleg: 1.700 Ft / Kg. Mivel igen puritán a tó, így javasoltam, hogy telepítsenek nádast és ne engedjenek be ennyi embert egyszerre, mert nincs értelme a horgászatnak, ha 3 méterre ülök a másiktól. Hiába dobok egyenesen, a hal átvisz mindenkin. A nádassal próbálkoztak, de az amurok szétverték, így a művelet sikertelenül befejeződött. A 3 méteres problémára a halálos ítéletet a profit mondja ki gondolom, mert erre nem kaptam választ. Mindenesetre a halőr nagyon szimpatikus fickó volt.

Kapások

Hát-hát. Ez most az én saram biztosan. De mégsem. A tó túloldalán találtam helyet, a halőrházzal szemközti oldalon. A sarokban. Már úgy is kevés hely volt, hogy csak a képen látható horgász és én voltunk ott. Később jobbra is és balra is jöttek még. Hihetetlen. 11 körül jöttek amúgy a helyfoglalók! (Nem értem, hogy 11-kor ki indul el horgászni.) Azért mentem arra a helyre elsősorban, mert a halőrember azt mondta, hogy most ott eszik a hal. Nos, evett is, de nem az én csalimat. A 10 méterre mellettem ülő horgásznak folyamatosan voltak kapásai, fogott is egy szép 5-6 kg-s potykát és 7-8 kisebb szerzetet. Nagyon messzire dobta be a cuccot. Sajnos a botjaim és a jelenlegi szerelék alkalmatlan a távdobásra. Az embernek szinte minden kapása úgy volt, hogy sivított a fékje. Nem bántam, hogy fogdossa a halakat, mert ha valaki jó, akkor menjen is neki jól. Nekem egy komoly kapásom volt, de a bevágás után az egész szerelék etetőkosarastól ment a lecsóba. Ez olyan reggel 9 körül lehetett. Nekem onnantól több említésre méltó mozdításom nem nagyon volt. A szemközti szigeten is horgásztak hangos kapásjelzővel. Sokat zenélt. Úgy látszik tényleg ott evett a hal. Szép lassan megérkeztek az új szomszédok és akkor én úgy döntöttem lelépek. Nem tudtam megvárni a délutáni kapásokat már.

Összességében

A tó igen kopár körben. Ez nem nagyon tetszett benne. Roppant sűrűn vannak a horgászállások, ami szintén egy rossz pont a szememben. (Véleményem szerint ez egy amolyan kockató.) Sajnálom, hogy nem tudtam halat fogni, mert láthatóan van a tóban bőven. Sőt, állítólag a múlt héten jött ki egy 22 kg-s ponty is a halőrháztól nézve a sziget jobb oldalán. A halőr szerint rengeteg benne az amur is, de azok most nem ettek. Aki erre a tóra szeretne menni, annak javaslom, hogy hét közben menjen.

Hozzászólás(ok) 50 hozzászólás
Hozzászóláshoz regisztráció / bejelentkezés szükséges.