Háromsziget horgásztó éjjel

Horgászat időpontja: 2014. június 21-22.
Információm szerint a horgásztó bezárt, ha másképp tudod kérlek jelezd.

Lehetőségem nyílt egy éjszakai pecára, melyet a Háromsziget horgásztavon sikerült nyélbe ütnöm másodmagammal.

Érkezés

A tóra szombat délután 17 óra körül érkeztem meg, a barátom még úton volt. Tomival (Ő a tulaj) történő egyeztetés után megkaptam a tó végében lévő kapuhoz a kulcsot, ahová autóval be lehetett állni, így szinte közvetlenül az állás mellé tudtam parkolni. Ez nem volt egy utolsó szempont, mert sok cuccunk volt és a tó átellenes sarka nincs a legközelebb a halőrházhoz, gyalog a terep is keményebb lett volna, ott hátul elég vadregényes. Az éjszakai horgászatra törzsvendégként volt lehetőségem, ez nem adott és általános, mindenképpen egyeztetés szükséges hozzá. Érkezésünkkor viszonylag erős szél fogadott minket, de a tó azon oldala elég védett volt előle, így nem volt annyira zavaró. Éjjelre kiváló időnk lett, teljes szélcsend 10-15 fok. Másnapra enyhe szelet hozott a nap, szükségünk is volt rá, jó volt egy kis szellő.

A tó, ott hátul

A tóról már írtam az előző cikkemben is. Az ott leírtak ide is érvényesek, fedik a valóságot továbbra is. Az itteni horgászállások mögötti fák hasznosak nagyon, de ugyanakkor kicsit zavaróak is. Szerintem a hasznossága erősebb, így én biztos nem vágnám ki, de talán egy kicsit lehetne ritkítani a durvábban belógó ágakat. Mivel nem kell nagyot dobni túlságosan innen, így megoldható problémamentesen. Egyszer sem akadtunk fent, de azért érdemes figyelni. A part kicsit meredek volt, ami igencsak fárasztó tud lenni, ha megy a hal. A kelő nap pont szembe süt, és körülbelül délig ostorozza is arcunkat, de utána árnyékba borul a partszakasz egészen estig. Igen jó adottságú terület. Szerintem versenyládával nagyon remek kis állásokat lehet kialakítani egyébként. Szerencsére szúnyog egy darab sem volt éjjel.

Horgászat

18 óra körül már bent is volt az első szerelék. Még világosban elrendeztük a partot, hogy este már erre ne legyen gond. A feedernek nem a legmegfelelőbb a hely, de a nyári kapások ereje miatt most a kapásjelző is megtette a dolgát. Mint eddig is, most is meg kellett keresni a halakat. Ez bő 1 órát emésztett fel, de végül rátaláltunk az a parthoz közeli törésen. Onnantól nem volt megállás. Igazi élménypecában vehettünk részt ismét. Egy dobás, egy hal volt körülbelül a ráta. Másnap délig horgásztunk és több mint 130 halat sikerült a partra terelnünk. 1,5-2 kilós formákat. Sajnos az egyik kapás 11 felé lerántotta a rod-pod-ot a partról és bevitte az egyik botomat a tóba, bár csak egy bottal lehetett horgászni, egyszerűen nem lehetett kettőre figyelni. Nos, amikor megláttam, hogy megy minden a bot már teljesen a víz alatt volt, már a nyele is alig látszott, ekkor elszántam magam és egy irdatlan ugrással a tóban találtam magam, az utolsó utáni és az az utáni pillanatban elértem még a bot nyelét, bár már nem láttam, csak sejtettem merre lehet. Repültem egy 1,5 métert lefelé és kettő előre. A tértem nagyon lehorzsolódott az érkezéskor, de megvolt a bot. A hal is. Egy 3 kilós tükrös volt a ludas. Rettenetes erővel bírnak itt a halak, nagyon észnél kell lenni. Csurom egy merő vizesen kikászálódtam és nekivetkőztem. Szerencsére jó idő volt, így szép lassan megszáradtam, úgy-ahogy. Abba is hagytam a pecát, mert mezítláb már nem volt kellemes a terep. Lassan összepakolásztunk és elindultunk hazafelé. Ki-ki a maga útján.

Összességében

Nem tudom, hogy itt van-e olyan, hogy nem megy a hal?! Eddig akármikor voltam itt mindig megfogtam egy nagyobb mennyiséget. Nekem most körülbelül 90 halat sikerült fognom a 18-20 órás peca alkalmával. Igazán eseménydús horgászat volt és még 40 perc szundikálás is belefért. Aki szeretne kikapcsolódni, pihenni és egy élmény dús pecát zárni, annak csak ajánlani tudom a tavat, nagyon jó kis terep.

Hozzászólás(ok) 6 hozzászólás
Hozzászóláshoz regisztráció / bejelentkezés szükséges.