Garden Lake horgásztó

Horgászat időpontja: 2014. augusztus 2.
Információm szerint a horgásztó bezárt, ha másképp tudod kérlek jelezd.

Egy kis keresgélést követően találtam rá erre a csiszolatlan gyémántra.

Érkezés

Előző esti telefonos egyeztetést követően napkeltekor meg is érkeztem a gyáli tóra. A nyitva tartás 0-24-ig tart, így bármikor odamehetünk. Én 12 órás jegyet váltottam 2.500 Ft-ért. A főútról letérve egy rövid távot kell megtenni földúton. Az út vége a tó parkolója, így igazából eltévedni lehetetlen. Miután a kiskapun belépünk a területre érdekes látvány tárul a szemünk elé. Balra egy tó, középen egy gát, jobbra egy tó… Elsőre nem is igazán értettem, hogy mit látok, de a bal oldali területet választottam, mert sok hal ugrált benne. Szemrevételezés után felkeltettem a tulajt, aki a halőrt váltotta azon a napon. Javasolt egy helyet nekem azon a partszakaszon, amit kinéztem és váltottunk pár szót a tóról, annak jelenéről és jövőjéről is. Egy fontos dolgot nem árt tudni annak, aki szeretne itt horgászni egyet. Kizárólag szakáll nélküli horoggal engedélyezett a horgászat. Van még pár szigorúbb szabály, ezért érdemes a tó honlapján informálódni kicsit. Nos, nekem nem volt ilyen horgom, így ott kellett vennem párat, ami nem is lett volna baj, ha kapok olyan méretűt, amilyet szerettem volna. Sajnos sokkal kisebbeket találtunk, ami a pelletjeimhez nem igazán passzoltak. Mivel a tó még a fejlődés szakaszában van, így ezt nem hátrányként írom, hanem észrevételként a jövőre nézve. Ha kötelező, akkor lehetne nagyobb választék. Ez persze nézőpont kérdése, hiszen ha kötelező, akkor miért nem hoztam magammal... (egyébként azért, mert este 9-kor találtam a tavat és másnap mentem horgászni, esélyem sem volt szerezni) Van a behordáshoz kiskocsi, lehet bérelni pontymatracot és nagy merítő is rendelkezésre áll, ha a szükség úgy hozza.

A tó

A tó területe véleményem szerint olyan 4-6 hektár körül van. Pontos infót nem kaptam erre vonatkozólag. A több tónak tűnő terület lényegében egy tó középen egy félszigettel. Tettem fel a galériába képet erről, mert nehéz szóban elmagyarázni. A tó partját nádasok, fák szegélyezik, így akár olyan helyet is találhatunk, ahol egész napra mentesülhetünk a perzselő napsugaraktól. A horgászállások megfelelő távolságra vannak egymástól, ami nagyon jó. Az általam meghorgászott területen itt-ott kisebb nádcsomók is voltak a vízben szemközt. Ezek közül az egyik nap közben folyamatosan mozgott. Úgy látszik nem csak nekem tetszett, hanem a halaknak is. A tó teljesen mentes a kockató érzéstől. Kicsempézett angol wc, kézmosó is van a tavon, ami jelentősen növeli a komfortérzetet. A büfé ugyan még nem működött, de az erre szolgáló épület már áll. Az állások mellett kihelyezett kukák is voltak. A horgászat alatt volt egy idegesítő dolog, amely a horgászállásommal szemközt volt. Valami fémszerkezet egész nap nyekergett, ha egy kisebb szélmozgás volt. Nem tudom mi az, mi célt szolgál, de a végére elég idegesítő lett, pedig a tavon általánosságban csönd lenne.

Horgászat

Olyan 5:30-körül ment be az első szerelék. Method módszerrel horgásztam és a feederbotok jól elfértek a parton keresztben. A bedobást ugyan teljesen ellehetetlenítette a mögöttem húzódó bokros, fás terület, de ez olyan nagy problémát itt nem jelentett, mert olyan 20-30 méterre kellett horgásznom, így nem volt szükség nagy dobásokra. Továbbá pont ez a növényzet óvott meg a naptól körülbelül déltől. Talán egy kicsit érdemes lenne megritkítani a nagyon kilógó ágakat, de semmi több. Az előttem lévő nádcsomó elé dobtam pár méterre a tanácsot követve. Ha tovább dobok, akkor nehéz terepre tévedek, ugyanis ott van egy nagy kiterjedésű pad, ahol nagyon akadós a terep. Szerencsére nem találkoztam akadással, de vigyáztam is a dobásokkal. Inkább az úszós horgászatnak kedvez az a terep véleményem szerint. Miután az első szerelék berepült és kezdtem összetenni a másik botot egy jókora húzás jelentkezett az élesített boton. Sajnos épp egy Clinch csomó kötötte le mindkét kezem és a szám, így erről lemaradtam. A szakáll nélküli horognak köszönhetően még a hal is simán elmenekült szerintem. Ezt megúszta. Bevetettem a másik szereléket is. Egy kis pihenőt követően már jelentkezett is a kapás az egyik, majd a másik boton is. Jó pár halat sikerült kiterelnem a nap végéig, de komolyabb méretű (mondjuk 4+) nem jött. Halas-epres pelletre volt a legtöbb kapásom, amelyre még epres dip-et is tettem. Az etetőanyag top-mix method feeder zöldfűszeres volt, ami nagyon bevált. Az általam jól megszokott mézes etetőre ritkábban volt kapás. Szinte biztos, hogy a zöldfűszeres etető hatására szaporodtak meg a kapások jelentősen. (ezt egy másik tavon is kipróbáltam és ott is nagyon bevált) Megvan az új kedvencem, remélem, lehet kapni mindenhol. Kora tavasztól őszig ezt fogom mostantól használni. Nem sikerült 2 kiló feletti halakat fognom, de élmény dús horgászatban volt részem. Nagyobb csalikat sem tudtam feltenni a kis horog miatt, de szerencsére keszeget így sem fogtam. 6 óra fele elpakolásztam és elindultam haza, bár még maradhattam volna, de már éhes voltam és nagyon elfáradtam.

A jövő

A tulajdonossal történő beszélgetésből kiderült, hogy még rengeteg tennivaló akad a tavon, bár szerintem már így sem rossz, voltam már lényegesen rosszabb tavon is. Lesz majd ugye a büfé, ahol értelmes ennivalót is lehet majd kapni, lesz tároló, ahol a törzshorgászok a felszerelésüket parkoltathatják a következő pecáig. A parton is lesz még rendezés, bár remélem, ez nem azt jelenti, hogy több állás lesz kialakítva. Ha jól értelmeztem lesz törzskártya is, talán valamiféle kedvezménnyel is fog ez párosulni, nem tudom. Lehet bográcsozni, főzni, sátrazni. Egy biztos, rengeteg még a tennivaló és szerencsére a tulaj lát is benne fantáziát és, ahogy elnéztem szereti is csinálni ezt, így van remény egy újabb, jófajta tónak a születésére. Az egyik barátom is kilátogatott napközben hozzám. Körülbelül 5 percre lakik, de még nem hallott a tóról. Neki is nagyon tetszett és meg is beszéltünk ide egy éjszakai pecát, de sajnos nem jött össze. A horgászhelyek idővel számot kapnak és lehet majd előre foglalni telefonon mondjuk.

Összességében

Mindent egybe vetve remek kis napot zártam. Kipróbáltam milyen a szakáll nélküli horog és rátaláltam a legújabb etetőanyag kedvencemre is. Egy 18 órás jegyet még el tudnék képzelni úgy általában a tavakon. Itt nekem megengedték, hogy maradjak estig is akár (jó pár órával a 12 óra lejárta után is), ezt ezúton is köszönöm. Kényelmes horgászat volt, rendezett parton, bár itt is beleestem a vízbe, de ez borítékolható volt. Egy biztos, vennem kell egy térdvédőt. Szinte biztos, hogy még visszanézek ide párszor.

Hozzászólás(ok) 3 hozzászólás
Hozzászóláshoz regisztráció / bejelentkezés szükséges.